Sunday, July 25, 2010

Sambung cite part 3


Ni post yang ke tiga pasal aku.., saje nk habiskan kisah aku sebelum masuk bulan lapan (8) ni.. bulan lapan dah nak masuk bahagian kongsi idea dan cara edit mengedit gambar dengan perisian AdobePhotoshop. Okeh.. selepas saat aku mula perlahankan rentak aku dalam hobi tangkap2 gambar ni sebab xmau bazirkan kamera orang tetiba lak nk buat ke jadi rezeki aku member aku si Azhan Amin and his wife bagi aku pinjam guna dulu kamera DSLRnye & pakai & berlatih & lagi bile ada duit baru bayar..

So di sini la aku dengan sepenuh masa nye duk belajar mengenai kamera. Bila dah syok duk godek kamera ni.. sampai aku terlupa dah kisah percintaan yang xberapa nak menjadi suatu ketika dulu... Tapi... ha.. ada gak tapinye... tetiba jugak si dia contct aku sebab ada sedikit masalah peribadinya.. so kiteorg duk la msj2 makin hari makin kerap.. hati ni pun mula dah eh nak cair balik..

dan.. disebabkan si dia sudah ada yang punya aku pon cancel la niat nk buat sambungan pintasan jantung ke hati.. hati ke jantung sebabnye nape? sebabnya xnak la crite lame aku ulang balik... org tua2 kata kalau jatuh bangun semula bagus... tp kalu p duk ulang cara jatuh yang same itu bongok namanye... huhuhuhu opst.. sori kalu bahasa agak terkasar..

Okeh, bermulanya dengan Nikon D80, aku belajar mengenai setting tiga penjuru.. iaitu shutter speed, aperture dan juga ISO. Tok gurunya Mzaidi... huhuhuhuhu Mzaidi, nama anda naik di sini.. bayar komesyen 3ribu! hak5.. Nak tau pasai setting 3 penjuru lagi? nanti aku citekan next post.. xlarat dah nak taip. aku pun bukan la pandai sgt layan blogging2 ni..




No comments:

Post a Comment